EffiShunter 1600EffiShunter 1600

Především pro těžký posun na vlečkách a seřadištích je určen EffiShunter 1600. Vybavení příslušným národním zabezpečovacím zařízením navíc umožňuje nasazení i v náročné traťové službě. Ideální jízdní vlastnosti zaručuje osvědčený pojezd lokomotiv typu 770/771/S200 (1435 mm) nebo ČME3 (1520 mm). Ostatní části lokomotivy jsou řešeny podle aktuálních trendů jako novostavba.

Alternativní verzí lokomotivy je typ C30-M. Ten je určen pro těžkou posunovací a traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520 mm. Šestinápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 23 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Maximální rychlost je 100 km/h. Lokomotiva vznikla komplexní modernizací původní řady GE C30 (případně odvozených typů).

Základní parametry

Rozchod 1 435 mm/ 1524 mm 1520 mm
Vyhovuje normám TSI EN
Počet hnacích náprav 6
Uspořádání pojezdu C'o C'o
Nejvyšší provozní rychlost 90 km/h
Min. poloměr oblouku 80 m 120 m
Traťová třída C2
Příčná přechodnost 3
Přenos výkonu elektrický elektrický AC/DC
Spalovací motor CAT 3512 C-HD CAT 3508 C
EU Stage IIIA
Jmenovitý výkon 1 550 kW 1 000 kW
Maximální tažná síla 383 kN 259 kN
Jmenovitá hmotnost 115,2 t 123 t
Hmotnost na nápravu 19,2 t 21 t
Výkon kompresoru 252 m3 360 m3
Objem palivové nádrže 4500 - 5000 l
Klimatická třída -40 až +40 ºC -50 až +40 ºC

Výhody a přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • nízké náklady na provoz a údržbu
  • ekologický provoz
  • moderní koncepce a design
  • použití unifikovaných řešení
  • vysoký komfort a bezpečnost obsluhy
  • výborné rozhledové poměry
  • prostorné a bezpečné plošiny pro posunovače
  • servisní interval: až 10 000 km / 2 měsíce

Výbava

  • digitální řídicí systém
  • automatická regulace rychlosti (ARR)
  • inline monitoring
  • vícenásobné řízení
  • sušička vzduchu
  • skluzová ochrana (při rozjezdu)

Volitelná výbava

  • valivé uložení trakčních motorů
  • elektrodynamická brzda (EDB)
  • protismykové zařízení (při brzdění)
  • deformační prvky
  • radiové dálkové ovládání
  • automatické spřahovací zařízení
  • kamerový systém

Pojezd lokomotivy tvoří dva třínápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravy uloženy pomocí kluzných příp. valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě je umístěn elektrický rozvaděč, příp. blok elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou DAKO a zajišťovací (ruční) brzdou. Na přání může být lokomotiva vybavena i elektrodynamickou brzdou (EDB).

CER Cargo Holding

Fenniarail Oy

MVÁ Ktf.

AS Operail

ArcelorMittal Krivoy Rog

×