Především pro těžký posun na vlečkách a seřadištích je určen EffiShunter 1600. Vybavení příslušným národním zabezpečovacím zařízením navíc umožňuje nasazení i v náročné traťové službě. Ideální jízdní vlastnosti zaručuje osvědčený pojezd lokomotiv typu 770/771/S200 (1435 mm) nebo ČME3 (1520 mm). Ostatní části lokomotivy jsou řešeny podle aktuálních trendů jako novostavba.
Alternativní verzí lokomotivy je typ C30-M. Ten je určen pro těžkou posunovací a traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520 mm. Šestinápravová motorová lokomotiva o hmotnosti 23 tun na nápravu disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Maximální rychlost je 100 km/h. Lokomotiva vznikla komplexní modernizací původní řady GE C30 (případně odvozených typů).
Rozchod | 1 435 mm/ 1524 mm | 1520 mm | |
Vyhovuje normám | TSI | EN | |
Počet hnacích náprav | 6 | ||
Uspořádání pojezdu | C'o C'o | ||
Nejvyšší provozní rychlost | 90 km/h | ||
Min. poloměr oblouku | 80 m | 120 m | |
Traťová třída | C2 | ||
Příčná přechodnost | 3 | ||
Přenos výkonu elektrický | elektrický AC/DC | ||
Spalovací motor | CAT 3512 C-HD | CAT 3508 C | |
EU Stage | IIIA | ||
Jmenovitý výkon | 1 550 kW | 1 000 kW | |
Maximální tažná síla | 383 kN | 259 kN | |
Jmenovitá hmotnost | 115,2 t | 123 t | |
Hmotnost na nápravu | 19,2 t | 21 t | |
Výkon kompresoru | 252 m3 | 360 m3 | |
Objem palivové nádrže | 4500 - 5000 l | ||
Klimatická třída | -40 až +40 ºC | -50 až +40 ºC |
Pojezd lokomotivy tvoří dva třínápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravy uloženy pomocí kluzných příp. valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě je umístěn elektrický rozvaděč, příp. blok elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou DAKO a zajišťovací (ruční) brzdou. Na přání může být lokomotiva vybavena i elektrodynamickou brzdou (EDB).