Lokomotiva DualShunter 2000 je určená pro středně těžkou posunovací a traťovou službu na tratích elektrifikovaných systémem 3 kV DC nebo 25/15 kV AC. Pro provoz v nezávislé trakci je vybavena spalovacím motorem Caterpillar C32 EU stage V o výkonu 895 kW. To umožňuje využívat výhod závislé trakce při vozbě nákladních vlaků na elektrifikovaných tratích a zároveň díky dostatečně výkonnému spalovacímu motoru umožňuje bezproblémový provoz na vlečkách a tratích, které elektrifikovány nejsou. Tím odpadá nutnost mít buď dvě lokomotivy (elektrickou a dieselovou), nebo provozovat dieselovou lokomotivu na elektrických tratích, což je nejen neekonomické, ale i neekologické. Také lze samozřejmě s výhodou využít při provozu na elektrifikovaných tratích rekuperaci elektrické energie při brzdění EDB.
Verze | AC | DC |
Rozchod | 1 435 | 1 435 mm |
Vyhovuje normám | TSI | TSI |
Uspořádání pojezdu | B0' B0' | B0' B0' |
Nejvyšší povolená rychlost | 120 km/h | 100 km/h |
Min. poloměr oblouku | 80 m | 80 m |
Traťová třída | C2 | C2 |
Trakční soustava | 25/15 kV | 3 kV |
Přenos výkonu | AC/AC | AC/AC |
Spalovací motor | CAT C32 | CAT C32 |
EU Stage | V | V |
Příkon troleje | 2 200 kW | 2 200 kW |
Výkon spalovacího motoru | 895 kW | 895 kW |
Maximální tažná síla | 270 kN | 270 kN |
Jmenovitá hmotnost | 80 t | 80 t |
Objem palivové nádrže | 1 750 l | 1 750 l |
Klimatická třída | -40 až +45 ºC | -40 až +45 ºC |
Délka přes nárazníky | 18 000 mm | 16 400 mm |
Výška (při složeném sběrači) | 4 280 mm | 4 280 mm |
Šířka | 3 060 mm | 3 060 mm |
Obrys vozidla | G1 | G1 |
ETCS | Ano | Ano |