EffiLiner 1600EffiLiner 1600

Motorová lokomotiva řady Effiliner 1600 je zkonstruována jako skříňová s dvojicí kabin strojvedoucího. Lokomotiva je vybavena střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC) ze spalovacího motoru na čtyři hnací dvojkolí. Parametry vozidla jsou optimalizovány pro traťovou službu.

Základní parametry

Rozchod 1 435 mm
Vyhovuje normám EN
Počet hnacích náprav 4
Uspořádání pojezdu B'o B'o
Nejvyšší provozní rychlost 100 km/h
Min. poloměr oblouku 100 m
Traťová třída B1
Příčná přechodnost 1
Přenos výkonu elektrický elektrický AC/DC
Spalovací motor CAT 3512 C-HD
EU Stage IIIA
Jmenovitý výkon 1550 kW
Maximální tažná síla 206 kN
Jmenovitá hmotnost 76 t
Hmotnost na nápravu 19,5 t
Výkon kompresoru 175 m3
Objem palivové nádrže 5000 l
Klimatická třída -25 až +40 ºC

Výhody a přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • nízké náklady na provoz a údržbu
  • ekologický provoz
  • moderní koncepce a design
  • použití unifikovaných řešení
  • vysoký komfort a bezpečnost obsluhy
  • výborné rozhledové poměry
  • servisní interval: 10 000 km / 2 měsíce

Výbava

  • digitální řídicí systém
  • automatická regulace rychlosti
  • vzdálený monitoring prostřednictvím GSM a GPS technologií
  • vícenásobné řízení
  • valivé uložení trakčních motorů
  • sušička vzduchu
  • elektrodynamická brzda (EDB)
  • zajišťovací střadačová (pružinová) brzda
  • protismykové zařízení a skluzová ochrana
  • deformační prvky

Pojezd lokomotivy tvoří dva dvounápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravách uloženy pomocí valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je uložen ve strojovně a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. Ve strojovně jsou dále uloženy pomocné pohony, chladicí blok spalovacího motoru, pneumatický blok a elektrický rozvaděč s blokem elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou a zajišťovací (střadačovou) brzdou DAKO.

Máte zájem:

Nejsou vyplněny všechny povinné položky. Povinné položky jsou označeny hvězdičkou *