EffiShunter 1000EffiShunter 1000

Motorová lokomotiva EffiShunter 1 000 je určena pro posunovací a traťovou službu. Lokomotiva je vybavena střídavým přenosem výkonu (AC/AC) ze spalovacího motoru na čtyři hnací dvojkolí. Pro optimální využití výkonu lokomotivy jsou asynchronní trakční motory napájeny a řízeny individuálně. Parametry vozidla jsou optimalizovány pro staniční posun a pro náročný provoz na průmyslových vlečkách, např. hutních, důlních či petrochemických s možností traťové služby.

Základní parametry

Rozchod 1 435 mm
Vyhovuje normám TSI
Počet hnacích náprav 4
Uspořádání pojezdu B'o B'o
Nejvyšší provozní rychlost 100 km/h
Min. poloměr oblouku 65 m
Traťová třída B1
Příčná přechodnost 1
Přenos výkonu  elektrický AC/AC
Spalovací motor CAT C32
EU Stage IIIB
Jmenovitý výkon 895 kW
Maximální tažná síla 267 kN
Jmenovitá hmotnost 80 t
Hmotnost na nápravu 20 t
Výkon kompresoru 140 - 252 m3
Objem palivové nádrže 4000 l
Klimatická třída -40 až +40 ºC

Výhody a přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • nízké náklady na provoz a údržbu
  • asynchronní přenos výkonu (AC/AC)
  • individuálně řízený výkon trakčních motorů
  • ekologický provoz
  • moderní koncepce a design
  • použití unifikovaných řešení
  • vysoký komfort a bezpečnost obsluhy
  • výborné rozhledové poměry
  • prostorné a bezpečné plošiny pro posunovače
  • servisní interval: 30 000 km / 2 měsíce

Výbava

  • digitální řídicí systém
  • vzdálený monitoring prostřednictvím GSM a GPS technologií
  • vícenásobné řízení
  • FLEXI-COIL vypružení
  • valivé uložení trakčních motorů
  • sušička vzduchu
  • kotoučová brzda
  • elektrodynamická brzda (EDB)
  • zajišťovací střadačová (pružinová) brzda
  • protismykové zařízení a skluzová ochrana
  • deformační prvky

Soubory ke stažení

Effishunter 1000 výkres (375 kB)

Volitelná výbava

  • radiové dálkové ovládání
  • automatické spřahovací zařízení
  • kamerový systém

Pojezd lokomotivy tvoří dva dvounápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravách uloženy pomocí valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě je umístěn elektrický rozvaděč a blok elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí tempomatu a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou a zajišťovací (střadačovou) brzdou DAKO.

Máte zájem:

Nejsou vyplněny všechny povinné položky. Povinné položky jsou označeny hvězdičkou *