EffiShunter 1600EffiShunter 1600

Motorová lokomotiva řady EffiShunter 1600 je určena pro posunovací a traťovou službu. Lokomotiva je vybavena střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC) ze spalovacího motoru na šest hnacích dvojkolí. Parametry vozidla jsou optimalizovány pro staniční posun a pro náročný provoz na průmyslových vlečkách, např. hutních, důlních či petrochemických s možností traťové služby.

Základní parametry

Rozchod 1 435 / 1524 mm 1520 mm
Vyhovuje normám TSI GOST
Počet hnacích náprav 6
Uspořádání pojezdu C'o C'o
Nejvyšší provozní rychlost 90 km/h
Min. poloměr oblouku 120 m
Traťová třída C2
Příčná přechodnost 3
Přenos výkonu elektrický elektrický AC/DC
Spalovací motor CAT 3512 C-HD CAT 3508 B
EU Stage IIIA II
Jmenovitý výkon 1550 kW 970 kW
Maximální tažná síla 380 kN
Jmenovitá hmotnost 115,2 t 126 t
Hmotnost na nápravu 19,2 t 21 t
Výkon kompresoru 252 m3 360 m3
Objem palivové nádrže 4500 - 5000 l
Klimatická třída -40 až +40 ºC -50 až +40 ºC

Výhody a přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • nízké náklady na provoz a údržbu
  • ekologický provoz
  • moderní koncepce a design
  • použití unifikovaných řešení
  • vysoký komfort a bezpečnost obsluhy
  • výborné rozhledové poměry
  • prostorné a bezpečné plošiny pro posunovače
  • servisní interval: až 10 000 km / 2 měsíce

Výbava

  • digitální řídicí systém
  • automatická regulace rychlosti (ARR)
  • vzdálený monitoring prostřednictvím GSM a GPS technologií
  • vícenásobné řízení
  • sušička vzduchu
  • skluzová ochrana (při rozjezdu)

Volitelná výbava

  • valivé uložení trakčních motorů
  • elektrodynamická brzda (EDB)
  • protismykové zařízení (při brzdění)
  • deformační prvky
  • radiové dálkové ovládání
  • automatické spřahovací zařízení
  • kamerový systém

Pojezd lokomotivy tvoří dva třínápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravy uloženy pomocí kluzných příp. valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě je umístěn elektrický rozvaděč, příp. blok elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou DAKO a zajišťovací (ruční) brzdou. Na přání může být lokomotiva vybavena i elektrodynamickou brzdou (EDB).

Máte zájem:

Nejsou vyplněny všechny povinné položky. Povinné položky jsou označeny hvězdičkou *