EffiLiner 3000EffiLiner 3000

Elektrická dvousystémová lokomotiva EffiLiner 3000 je primárně určena pro traťovou službu na celostátních i regionálních drahách. Parametry modernizované dvousystémové lokomotivy s původním označením Class 12 jsou optimalizovány pro středně velké výkony.

Základní parametry

Rozchod 1 435 mm
Vyhovuje normám TSI
Počet hnacích náprav 4
Uspořádání pojezdu B'o B'o
Nejvyšší provozní rychlost 120 km/h
Min. poloměr oblouku 100 m
Napěťový systém 3 kV DC / 25 kV 50 Hz AC
Jmenovitý výkon 2910 kW
Maximální tažná síla 225 kN
Jmenovitá hmotnost 85 t
Hmotnost na nápravu 21,25 t
Výkon kompresoru 252 m3
Klimatická třída -25 až +40 ºC

Výhody a přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • nízké náklady na provoz a údržbu
  • ekologický provoz
  • použití unifikovaných řešení
  • vysoký komfort a bezpečnost obsluhy
  • výborné rozhledové poměry
  • servisní interval: 15 000 km / 2 měsíce

Výbava

  • digitální řídicí systém
  • automatická regulace rychlosti
  • vzdálený monitoring prostřednictvím GSM a GPS technologií
  • dvojčlenné řízení
  • kompresor Mattei
  • sušička vzduchu
  • skluzová ochrana (při rozjezdu)
  • protismykové zařízení (při brzdění)

Soubory ke stažení

Effiliner 3000 výkres (781 kB)

Pojezd lokomotivy tvoří dva dvounápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravách pevně uloženy a kroutící moment je přenášen pomocí pružné spojky. Skříň lokomotivy je uložena prostřednictvím vinutých pružin na dvou dvounápravových podvozcích. Přenos podélných sil z podvozků na skříň a naopak je zajištěn táhlovým mechanizmem. Mezi oběma kabinami je umístěna téměř symetricky uspořádaná strojovna s trakčními měniči, ventilátorovými soustrojími chlazení trakčních měničů a trakčních motorů, brzdovými odporníky, pneumatickým blokem a rozváděčem nízkého napětí. Odběr proudu z trolejového vedení zajišťují dva sběrače. Na napájecím systému 25 kV 50 Hz AC prochází proud ze sběrače do trakčního transformátoru, napájení trakčních měničů je provedeno při napájení ze sítě 3kV DC přímo. Při napájení ze sítě 25 kV 50 Hz AC jsou ze dvou sekundárních vinutí transformátoru napájeny dva trakční měniče, pro každý podvozek jeden. Měniče jsou vybaveny tranzistory IGBT, které umožňují plynulou regulaci výkonu v jízdním i brzdovém režimu včetně rekuperace. Na lokomotivu jsou dosazeny tři systémy vzduchotlakých brzd (samočinná, přímočinná, doplňková), brzda mechanická ruční (zajišťovací) a elektrodynamická (EDB). Samočinná brzda je systému DAKO-GP, pracující v režimu nákladním a osobním.

Máte zájem:

Nejsou vyplněny všechny povinné položky. Povinné položky jsou označeny hvězdičkou *