741.7741.7

Motorová lokomotiva řady 741.7 je určena pro posunovací a traťovou službu. Lokomotiva je vybavena střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC) ze spalovacího motoru na čtyři hnací dvojkolí. Parametry vozidla jsou optimalizovány pro staniční posun a pro náročný provoz na průmyslových vlečkách, např. hutních, důlních či petrochemických s možností traťové služby.

Základní parametry

Rozchod 1 435 mm
Vyhovuje normám EN
Počet hnacích náprav 4
Uspořádání pojezdu B'o B'o
Nejvyšší provozní rychlost 100 km/h
Min. poloměr oblouku 80 (60) m
Traťová třída B1
Příčná přechodnost 1
Přenos výkonu elektrický elektrický AC/DC
Spalovací motor CAT 3508 C
EU Stage IIIA
Jmenovitý výkon 1000 kW
Maximální tažná síla 222 kN
Jmenovitá hmotnost 72 t
Hmotnost na nápravu 18 t
Výkon kompresoru 186 m3
Objem palivové nádrže 4000 l
Klimatická třída -25 až +40 ºC

Výhody a přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • nízké náklady na provoz a údržbu
  • ekologický provoz
  • moderní koncepce a design
  • použití unifikovaných řešení
  • vysoký komfort a bezpečnost obsluhy
  • výborné rozhledové poměry
  • prostorné a bezpečné plošiny pro posunovače
  • servisní interval: až 10 000km / 2 měsíce

Výbava

  • digitální řídicí systém
  • automatická regulace rychlosti (ARR)
  • vzdálený monitoring prostřednictvím
  • GSM a GPS technologií
  • vícenásobné řízení
  • sušička vzduchu
  • skluzová ochrana (při rozjezdu)

Soubory ke stažení

741.7 katalogový list (505 kB)

Volitelná výbava

  • valivé uložení trakčních motorů
  • elektrodynamická brzda (EDB)
  • protismykové zařízení (při brzdění)
  • deformační prvky
  • radiové dálkové ovládání
  • automatické spřahovací zařízení
  • kamerový systém

Pojezd lokomotivy tvoří dva dvounápravové podvozky s individuálním pohonem všech dvojkolí. Trakční motory jsou na nápravy uloženy pomocí kluzných příp. valivých tlapových ložisek. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě a skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar a trakčního alternátoru Siemens. V přední kapotě je dále uložena většina pomocných pohonů, chladicí blok spalovacího motoru a pneumatický blok. V zadní kapotě je umístěn elektrický rozvaděč, příp. blok elektrodynamické brzdy. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a vzdálenou diagnostikou prostřednictvím GSM a GPS technologií. Lokomotiva je vybavena pneumatickou brzdou DAKO a zajišťovací (ruční) brzdou. Na přání může být lokomotiva vybavena i elektrodynamickou brzdou (EDB).

Máte zájem:

Nejsou vyplněny všechny povinné položky. Povinné položky jsou označeny hvězdičkou *